onsdag 17 augusti 2011

3 Månader.

Min lilla baby fyllde i lördags 3 månader.
Idag besökte vi BVC (Eller bhv som de tydligen heter för kontroll & vaccination.

Han väger stadiga 6565 & var 65cm lång. Så drygt ett kilo upp på 3,5 veckor.
Jag bävade inför vacc. så K tog lite ledigt från jobbet o följde med. Kanske onödigt då Lilleman skriker mer när han där hungrig än vad han gjorde av sprutorna. min duktiga tjockis.

Han är ett sk. kräkbarn. De är ingen underdrift att vi byter kläder 4-5 ggr om da'n. Och eftersom han bara äter ersättning nu, luktar det helvete rent ut sagt. Man går konstant runt med kräkfläckar på kläderna o en icke så ljuvlig kroppsparfym!

En del av den ljuvliga småbarnstiden

Han sover fortfarande en himla massa, typ 5-7 timmar på dagarna. Han somnar oftast för natten vid 20.30 o vaknar 07.30. Så inget att klaga på där inte!

Han är en bestämd liten man som säger till när de inte är som han vill.
Han vill gärna stå i knät hela tiden o inte sitta still. Babygymmet är populärt o roligt nu när han kan slå på dom små figurerna som hänger.
Han blir väldigt glad när folk pratar med honom eller när man gör roliga läten. Ibland får man honom att skratta "på riktigt" och då smälter mitt mammahjärta <3

Han är nöjd när han får vara med på allt som händer o är väldigt lätt att ha med. Allt ifrån långa dagar på stranden till stadsfester. Att få hänga i baby-björnen är gött och han somnar i 98% av gångerna man lägger ner han i vagnen för att gå promenad.

Jag vill nästan stanna tiden för att bara få ha kvar min lilla baby och bara tanken på att han snart ska börja sitta med oss vid matbordet o käka puréer känns så overklig.







Mitt Älskade Hjärta.




Inga kommentarer: